The smell of disaster.

Kategori: vardag

Uppenbarligen är jag inte den enda som tycker att Brad Pitt aden för Chanel no 5 inte rikitgt uppfyller sitt purpose.

http://www.guardian.co.uk/fashion/fashion-blog/2012/oct/16/brad-pitt-chanel-no-5-smell-disaster

Jag har i alla fall kommit på varför den inte tilltalar mig.
För det första, om ni kollar in reklamfilmen så är den nog det värsta jag har hört.
Han låter som en dålig vis-man, den äldsta, klokaste i den lilla byn som ligger mitt ute i skogen i från en floppad B film.
Inget av det han säger är trovärdigt och sättet han säger det så är bara ick, eller det är en fransk reklamfilm så kankse jag ska säga eeck.
För det andra så har inte Brad Pitt looken eller stilen som jag förknippar med Chanel.
För att representera Chanel som märke borde det vara en stiligare man, Pitt är för butch för Chanel.
 
 
 
 
Det enda positiva jag hittar med denna kampanjen är att jag för första gången på länge på rikitgt engarerat mig i något, haft en åsikt och brytt mig. Så tack så mycket Pittan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: