Growing up, is it all that fun?

Kategori: vardag

Har jobbat två dagar på mitt nya jobb. Kommit hem båda dagarna och varit helt döds trött. Jag har verkligen fått en mjukstart på jobbet så kan inte skylla på att de sliter ut mig. Trots det är jag helt slut klockan fem varje dag. 

Jag är glad att jag har frysen fylld med halvfabrikat och matlådor, för någon ork eller inspirationtill att laga mat finns inte. Jag saknar att bo hemma och komma hem till färdig lagad mat. Jag saknar att jobba shift så att man i alla fall är ledig lite av dagen. Nu börjar jag förstå fördelarna med att ha sambo/vara gift, jag ska nog ta och skaffa mig en hemma-man, som kan tvätta städa och laga mat till mig medan jag är på jobbet, sen kan han få skeda mig när jag kommer hem. Visst låter det som ett vinnande koncept?

Men jag gillar verkligen mitt jobb än så länge, så jag klagar inte.


Nu har jag bytt ut den här arbetsplatsen
 
 

Mot denna!

Kommentarer

  • Mami säger:

    Se till att han inte jobbar mer än du för då blir du dubbelarbetande, jobb ute och jobbet hemma att laga mat och stryka skjortor åt en karriärist man :-)

    2013-05-28 | 17:28:23
    Bloggadress: http://www.deltablue.se

Kommentera inlägget här: