Working nine to five, and a little more.

Kategori: vardag

Livet blir sällan som man planerar, det är ju ingen nyhet för någon.
Jag gick på en jobb intervju i tisdags, provjobbade i tisdags kväll och har kört ett lång-pass idag och har massa tider i nästa vecka. 
Det där med att vara ledig blev ju inte riktigt av men men det finns det tid för senare i livet, typ när jag är pensionär, men för att ens kunna ha råd att bli det måste jag ju jobba först (och pensionsspara.. har lite panik över det faktiskt, det står i mitt kontakt på mitt "riktiga" jobb at de inte har någon pension grej, så den gäller att spara privat och hur i hela friden gör jag det här, hjälp någon?!?! Och är den ens relevant att tänka på det här och nu, eller kan jag vänta i några år). 
 
I varje fall så ser framtiden ljus ut,  jag kommer att ha råd att köpa mat varje månad och jag kommer att jobba så pass mycket att jag inte har tid till att spendera dem på något annat, e.g. utgångar, kläder etcetra. 
Det enda negativa med detta är nog att jag kommer att bli fet, för jag hinner bokstavligen inte träna (e.g. på fredag jobbar jag 9-17 på Museumet och 18-stängning på resturangen) och att allt jag käkar är typ pasta för det går fort.
 

Mitt andra jobb (om jag nu får stanna dvs, jag provjobbar ju fortfarande). 


Där 50% av min tid spenderas att tillverka milkshakes, så kan nu addera "Professional Milkshake Maker" till mitt CV. 

Kommentarer

  • Mami säger:

    Du skämtar, vilka milkshake!!! Tur jag inte bor där, jag skulle leva på de där :-)

    2013-05-28 | 17:29:21
    Bloggadress: http://www.deltablue.se
  • Alexandra säger:

    Å gush ge mig!! Finns de laktosfria? :)

    2013-06-02 | 22:07:03
    Bloggadress: http://flickaninorr.blogg.se
  • Mami säger:

    Väntar på uppdatering ;-)

    2013-06-24 | 13:55:29
  • Sebastian säger:

    Tycker du att blogga ? Vi tror att du kan tjäna minst 400 kr varje månad om du börjar rekrytera nya medlemar till vårt blogg nätverk bloggbesokare.se.Vi betalar 2 kr för en ny medlem + 50 % av deras investering på vårt sajt till ditt konto.Du kan välja sen att dra pengarna via paypal eller köpa själv en av våra vip eller mynt paketer som du kan använda för att få traffik eller som annonsering av din blogg.Trevligt att läsa om dig :)

    2013-08-27 | 07:57:24
    Bloggadress: http://www.bloggbesokare.se

Kommentera inlägget här: