If I was Prime minister for a day or two

Kategori: vardag

Finner så många artiklar online som får ilskan att växa i mig.
Lilla landet lagom och jämställt, hell no.
En riktig jäkla örfil är vad Sverige behöver så kanske landet vaknar upp. Jag vet inte vad som sker där hemma i vardagen men jag har fått ett helt annat perspektiv på Sverige och vad som behövs är att någon styr upp stället. Sätt lite mer krav och förvänta er mer, samtidigt som vägledning ges.
 
Det finns ett par huvudfrågor jag skulle vilja jobba med i Sverige och det är utbildning och invandrarpolitik. 
 
Jag har många idéer jag skulle vilja genomföra som skulle göra samhället bättre för alla oavsett samhällsklass eller etnisk bakgrund. Jag har även idéer för att öka demokratin och göra "vanligt" folks röst hörda gällande små och stora frågor.
 
Om ändå jag hade makten att kunna geonomföra allt detta, som förövrigt inte innehåller några stora kostnader utan bara lönen för några personer som kan samordna de olika projekten och det är ju bara possitivt eftersom att det skapar fler jobb. Dessutom skulle resultatet bli ett starkare Svergie från ett demokratiskt, kulturellt, utbildnings, arbetsmarknads och socialt perspektiv. 
 
Det låter som om jag är Gud och tro mig det är jag. 

Kommentarer

  • Nina säger:

    Välkommen hem mitt barn <3 Du kommer att nå långt även inom politiken här hemma i Sverige.

    2013-10-15 | 15:43:13

Kommentera inlägget här: