This Christmas.

Kategori: vardag

Denna julen var planerad att spernderas på jobbet,
men planen var även att hinna träffa alla mina vänner förra veckan.
Men det blev inte av eftersom att jag varit sjuk.
Det suger ju rätt hårt att jag detta året får välja mellan vänner och familj,
och familjer går före. 
 
De ringde och väckte mig från jobbet och det finns inget personal så när jag åker till jobbet idag kommer jag inte hem förän mitt pass imorgon är över (alltså blir det ett 24h idag) och då åker jag direkt norrut.
 
Julafton blev riktigt fin i alla fall. 
Vi började med en prommenad, kollade på Madicken, åt julgröt, Tomten kom, Kalle Anka, en kunds familj kom, öppnade packet (till och med jag fick klappar,en chokladask och ett par grytlappar (precis vad jag behövde), jag var apnöjd), julbord, efterrätt, det blev jul helt enkelt. 
 
Fick inte så många klappar (har iof resten av släckten kvar att fira med i veckan, och jag tycker inte att klapparna är så viktigt heller) och den jag uppskattade mest var resultatet från min rapport som jag lämnade in i slutet på november och kanske morgonens dagens samtal - möjligheten att tjäna lite pengar. Summan av kardemumman, de klapparna jag uppskattar mest är de jag gett till mig själv (jag skrev ju arbetet och jag utför ju jobbet). Kan jag sammanfatta detta som att jag är awesome?.. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: