New and improved me?

Kategori: BSU 2012

Utdrag från min dagbok 17-08-2012

"Det har gått sex dagar sedan jag landade i Bukarest och jag känner redan att jag växt som människa. Efter gårdagens "teambuildning" känner jag att jag kan gå med huvudet högt och vara stolt över mig. Jag känner för första gången länge att jag är bra och att människor faktiskt tycker om mig och är intresserade av att lära känna mig.

Jag vet nu att jag är så mycket bättre än människor som inte kan uppskatta mig eller bete sig som tex censurerat namn 1 och censurerat namn 2. Jag förtjänar att bli behandlad med respekt och känsla, inte som en gammal disktrasa.

Det finns så många häftiga, intressanta och spännande människor som är trevliga och intresserade av mig, så varför lägga energi på människor som vissa av mina britter när de inte ger mig något.

Jag höjer mitt huvud och jag intend to hålla det högt till det att jag kommer tillbaka till worcester och resten av mitt liv."

Jag kan inte med ord beskriva vad jag upplevde i Rumänien, eller den inre resan jag gjorde. Jag kan inte förklara hur de människorna jag mötte påverkat mig för all framtid. Mitt hjärta blöder varje dag då jag tänker tillbaka, för jag tänker på det varje dag. Saknaden efter den jag var då och hur människorna omkring mig hjälpte mig att växa är enorm. Jag försöker innerligt att hitta tillbaka till känslan jag hade när jag var där och hur stark jag var när jag lämnade Bukarest, men det är svårt när jag lever i gamla mönster. Jag önskar innerligt att jag kan göra mig själv stolt och leva upp till potentialen av mig själv som jag gav bevis på för fem månader sedan.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/1046177/images/2013/pic_51008b10ddf2b3598426f0f6.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/1046177/images/2013/pic_51008b149606ee6871db2704.jpg" class="image">

Kommentarer


Kommentera inlägget här: