It is just a stupid fucking word!

Kategori: vardag

Det är inte konstigt att det tar tid att plugga ibland. 
Första året på uni slog jag upp ord ganska frekvent när jag pluggade, ofta för att förstå hela kontextet i meningar både när jag läste skrev och gjorde spreadsheets (Finance var värst).
Andra året slog jag inte upp många alls, inte medan jag läste i alla fall, var mer när jag skrev och inte visste hur jag skulle formulera mig.
Tredje året? 
I en av mina kurser "Managing Emerging Issues", har jag en lärare men ganska hög akademisk standard på sin engelska, både när han talar och skriver. 
Sitter med läxan tills imorgon nu och det är fan inte lätt.
Jag kollar upp ett ord för att fatta vad han menar, varpå det ordet förklaras av ett ord jag inte kan, såklart så förklaras det ordet med ett ord jag inte känner igen heller...
Det är ett himlans Google translatande och Tyda.se-ande just nu.
 
Tex:
Geo-economic = Spartial, temporal and political aspect on economics or resources.
Spatial = Pertaining to/ involving/ having the nature of space (rumslig, rymd)
Pertaining = Be a part of or attribut of.

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    1, Du lär ju låta fett akademisk sen. Fantastiskt!
    2, SHIT VAD SNYGG BLOGGEN ÄR!!! JAG VILL OCKSÅ HA DET SÅ!!! HUR GJORDE DU?!?!

    2012-10-19 | 08:33:40
    Bloggadress: http://flickaninorr.blogg.se

Kommentera inlägget här: