Another week is here.

Kategori: vardag

Dagen har flytit på ok trots lite sömn.
Jag borde nog läsa på ett universitet med lektioner från morgon till kväll.
Alla är medvetna om att det finns saker och personer som ger energi och de som tar energi.
Idag lämnade jag min andra lektion med energi och ett leende på läpparna.
Hade jag mått bra om jag hade lektioner som fyllde större delen av min vakna tid?
Kanske jag trots allt ska söka och läsa en master direkt efter min bachelor?
 
Idag har jag inte många ord att ge så jag väljer att dela med mig av några jag hittat online.

'"Att må bra psykiskt handlar om att ha tillräckligt med resurser för att klara av vardagens krav. Att kunna förverkliga sina personliga mål, känna sig älskad, sedd och behövd. Att känna gemenskap och uppleva tillvaron som meningsfull. Att kunna hantera livets motgångar. Att kunna använda sina talanger, ha intressen att engagera sig i samt ha självkänsla. Detta gäller för alla, ung som gammal."

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: