Today is not the day.

Kategori: vardag

När både magkänslan och universum säger nej.
 
Jag ville typ skicka iväg ett meddelande till den där fina killen, 
och för att göra det enkelt för er så kallar vi honom Ned.
Men min magkänsla har sagt nej hela dagen till att göra det, 
så jag överlät beslutet till universum genom att göra ett lotteri.
 
Jag gjorde tre lappar där det stod "skriv", "skriv inte" och jag lämnade en blank.
Jag blandeade lapparna och plockade upp en.
Det var den tomma. 
Jag såg det som ett tecken för mig att aktivit fatta ett belut själv eller att göra ingenting.
Sen kom jag på att sannorlikheten för att det skulle bli ett nej när jag gjorde lapparna på det sätter blev ju 2/3 att det skulle bli ett nej.
Så jag hade två återstående lappar med ja eller nej på,
jag valde att ta en ny lapp.
På den stod det "skriv inte", 
så nu skriver jag inte.
 
Fast jag vill ju typ prata med honom.
Aja jag blir inte lyckligare av detta så nu stänger jag av internet och går ut och går en promme istället.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: