Engevi, C (2012) Daydreams

Kategori: vardag

Jag ska bli författare, jag gillar att skriva och jag har en vild fantasi. Jag började just skriva ner en dagdröm, skulle bara bli några meningar med det blev ett konstant skrivande i trettio minuter och jag blir typ tårögd av det jag själv skrivit (bra gjort eller sinnessjuk tjej?. Men shit vad jag ska börja skriva överdrivet tjejiga kärleks böcker, som alltid ska sluta lyckligt. Sååå, så mycket pr skrivande blev det ju inte.. Men vad ska jag men en business degree till när jag ändå ska bli författare. Jag förstår att det troligtvis låter som om jag är full nu, men jag kan intyga att jag är totalt nykter och att min tillfälliga sinnesförvirring infinner sig till följd av sömnbrist och sockerchock.'

Men närmare eftertanke är jag nu helt övertygad om att författare är vad jag ska bli. Fatta att jag blir lite småkändis utan att bli en sådan som blir igenkänd på gatan utan mer bara att folk känner igen mitt namn, jag får åka ut på singerings turne, träffa mina 'fans', detta komma att boosta mitt ego till galna höjder. Jag kan leva ett chill liv och måste gå ut och festa samt resa ofta för att göra 'research' till min kommande bok. Jag arbetar ju från min laptop så hela världen är mitt kontor, jag sitter ofta hemma i min fina lägenhet, men blandar med att sitta ute i parker, på cafer och andra ställen där jag kan studera människor och finna inspiration. Seriöst, denna idéen blir bara bättre ju mer jag tänker på den. Synd bara att jag stavar som en kratta och att mitt svenska skrivspråk blivit helt upfuckat sedan jag flyttade till England och att min gramatik suger på engelska så jag har inget språk att kunna formulera mig bra på, plus att få en bok publicerad kanske inte är lika lätt i verkligheten som i min fina lilla dröm.

Kommentarer

  • Mami säger:

    Bra gumman! Författare är inte helt fel att vara och kan kombineras med ett annat yrke om vill.

    2012-05-08 | 10:55:16
    Bloggadress: http://www.freewebs.com/ninanova

Kommentera inlägget här: