What Do You Want to Be When You Grow Up?

Kategori: vardag

Jag har under sommaren varit mer förvirrad än jag någonsin varit i mitt liv. Jag har alltid varit så säker på vad jag vill ha, vad jag vill göra och vem jag vill vara, men nu när jag snart måste göra en massa vilktiga val om vad jag ska jobba med, var jag ska bo osv, vet jag inte längre vad jag egentligen vill. 
 
Jag gjorde därför ett test på Q41 som är ett personlighets test och ger tips om vilka yrken man skulle kunna passa med utefter vilken personlighet man är .
 
Här är mitt resultat, jag tror verkligen inte att internet-tester är sanningen men jag kan känna igen mig i personlighetstypen och jobben känns inte långt borta heller. Jag hoppas att kunna jobba som en blandning av konsult, säljare, eventkoordinator och skribent, sen är det ingen idé att dölja något som alla vetat om sedan jag var pytteliten, en vacker dag vill jag stå som direktör för ett företag. 
 
Ibland undrar jag varför jag läser management, men gånger som denna kommer jag på att för det första är det något som jag alltid presterat bra inom och för det andra har sedan jag var 15 år varit en del av min dröm.
 
Och skiter sig allt i min business karriär så kan jag ju alltid bli präst, fast min backup plan om allt skulle gå åt skogen har alltid varit lärare och det jobbet finns ju också med på lisan så detta testet kanske är verklighetstroget i alla fall.. 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: