Baby will you help me understand.

Kategori: vardag

Min crush som jag för andra gången tagit förgivet dissat mig skrev just till mig på facebook. Jag borde blivit gladare än jag blev.. Suck. Jag blir så less på allt, ska bli skönt att efter fredag (har min sista inlämmning då) bara släppa allt och bara vara i två veckor, jag ska njuta av att chilla och inte ha några krav överhuvudtaget. Yttligare information nådde mig idag, vet inte vem eller vad jag ska tro på längre så jag väljer att inte tro på något alls, lovar att alla har rätt.. Jag menar varför ska folk gå omkring och ljuga? Blåögd och naiv? Nej. Realistisk.
Hade mitt enda exam för denna tentaperioden idag, gick ok, önskar att det hade gått bättre, men jag hör Li's röst eka i mitt huvud "Man kan bara göra så gott man kan", hur jag svarar "nej, jag kan alltid göra lite till" och hur jag tänker OM bara.. och hur hon med hammarmetoden säger "Nej, har du gjort så gott du kan, kan du inte göra mer, då har du gjort så gått du kan", smart kvinna. Har lyckats bli av med en hel del av mina överpresterarätauppmiginnefrånsymptom som jag led av på Marina, men lite ligger kvar och jag måste hela tiden påminna mig och balansen mellan att klara allt och må bra och att överprestera och ligga på gränsen att gå under.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Kom ihåg att det finns något som heter "Good enough" det ska vara vår devis här på jobbet sägs det.

    2012-01-11 | 08:35:43

Kommentera inlägget här: