Home sweet home.

Kategori: vardag

När ska jag inse att jag inte är lika adaptable to change som jag tror att jag är. Jag letar efter förändring och spontanitet, när jag egentligen är jävligt nöjd med det jag har och älskar rutiner.
Efter en månads villoväg, har jag insett att jag älskar och saknar mig blogg, här finns ju ändå mina ord och känslor från de senaste åren.
Jag började denna dagen med att brottas med träningsvärken från gårdagens run, och tvingade ut benen på prommenad, och det lär ju varit mitt bästa val. Solen lyste högt på himelen, vinden blåste hårt men oväntat varmt, luften doftade av vattendraget, nyklippt gräs, jord och grönska - jag fick återigen en första vår känsla, för hundrade gången i år, men det slår alltid lika härligt.
Annars har jag pluggat hela dagen och faktiskt fått en hel del gjort. Jag är en av få studenter som faktiskt börjat med mina assignments, men 12.000 ord ska in om tre veckor så jag tycker att det är lika bra att börja, även om jag egentligen vill spy på plugget och bädda ner mig i sängen och sova i tre veckor.
Mycket har hänt under min lilla blogg paus, påsken spenderades på Malta, där jag blev väl omhändertagen av Alexandras snälla föräldrar och partade loss med ett av Europas fulaste folkslag (å andra sidan är ju det vardag för mig, bor ju i England som måste vara ön gud glömde, då han glömde bort att skapa snyggingar här). Fick även för första gången i mitt liv träffa min socker söta systerdotter, det var ju inte helt fel.
Inte nog med det så hade jag i förrgår besök av min kära far, faster, farmor och farfar, äntligen har lite fler från min familj tagit del av min värld. Vi prommenerade och pubbade, riktigt trevligt.
Nu taggar jag till som tusan inför min födelsedag. Dagen då världen borde snurra runt mig, men jag kan försöka att inte ha så höga förhoppningar, det brukar oftast sluta med att jag blir besviken, men i år kanske jag slipper laga maten, baka tårtan och tvinga folk att träffa mig. Blir det samma senario i år som tidigare får jag väl helt enkelt bara supa mig redlöst full så jag glömmer av det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: