Latest news.

Kategori: vardag

Har haft en del problem med mitt internet. Köpte ju ett mobilt bredband på kontantkort och de sa att det skulle vara "super easy to top-up" och det var det ju inte kan jag säga. Men nu funkar det igen i alla fall och jag hoppas att det kommer fortsätta göra det då uni börjar på måndag och det kommer bli galet mycket plugg nu, redan innan jag börjar ska jag typ ha läst sju kapitel.. Tur att jag gillar att plugga!

I fredags fyllde Emelie år så då firade vi henne. Jag Robert och Olivia, fixade hela dagen med att köpa pressenter och pynta i våran lägenhet. På kvällen gick vi ut och åt på en Indisk resturang, vilket var supergott, men det hände en insident som gjorde att alla blev snea på en av dem som var med ut. Personen betalade sist och bestämde sig för att betala mindre än alla andra vilket gjorde att den stackars kyparen knappt fick någon driks, piiinsamt, den personen är i alla fall ingen jag umgås med längre och tack gode guud för det. Sen bar det i alla fall av hem till oss för förfest och party på Tramps.
På lördagen åkte jag, Olivia, Robert, Emelie och James till Malvern (en stad en bit utanför Worcester), väldigt pittoresk och gullig, precis så som man föreställer sig en bristtisk småstad. Där åt vi lunch och besökte en cider farm, köpte 5-liters dunkar med cider för ca £7. Så det blev ännu en utgång och förfest hos oss. Bushies som vanligt, sen drog jag vidare till Mars Bar för att träffa Rufus, vi gjorde sedan sällskap hem.
I söndags var det IKEA som stod på schemat, så vi piggnade till och for dit. Köpte stakpanna, kastruller och lite annat smått och gott, valdigt välbehövligt då jag under min första vecka här i Worcester inte kunde laga mat. Vi handlade ändå på oss rätt mycket och det var ett pussel att få plats med allt i James minibil men det gick alderest utmärkt!
Måndag var första dagen på Freshers week så klart att vi gick ut, blev ett besök på Tramps som var vöerfyllt av folk. Alla rum var öppna och de hade till och med öppnat en extra bar.

Kommentarer

  • Catte säger:

    Äntligen en uppdatering ;)

    Gillar att ni har en wokpanna, sånt har ju inte ens jag! Fatta vad mycket god mat ni kan göra, typ fyllning till dumplings och mycket mer! <3

    2011-09-23 | 19:49:04
    Bloggadress: http://catrinre.blogg.se/

Kommentera inlägget här: