Nostalgia locomotive.

Kategori: musik

Ihelgen gick vi en sväng i lite olika charity shops (second hand butiker där vinsten går till någon form av förening ex: cancer researsh and animal shelters) här i Worcester. Sprang då på en Busted skiva för £1, den blev min. Idag var vi inne på Cex, vilket är en butik som säljer begangnade filmer, spel, skivor osv, där hittade jag det andra albumet, det blev också mitt.
Cat my hat, jag vet inte om du har någon Busted skiva men det ligger en till dig i min byrå redo att skickas, behöver dock din nya adress!
För er som inte vet det så är Busted en brittpop band som hade sin storhetstid i början av 2000-talet. Jag älskade dem när jag var yngre och lyssnar fortfarande på deras musik.
Och varför köper jag då skivor på 10-talet känns kanske lite bakotsträvande? Men jag har kommit till att uppskatta cd-skivor har de mest för saken skull, samlarvärde (värde för mig), blir liksom lite varm i hjärat att sätta på skivan och lyssna på dem, som att ha något fysiskt av dem gör det mer äkta av det som de gjort, speciellt eftersom att gruppen är splittrad. När jag får mitt riktiga hem ska jag ställa upp dem i min bokhylla tillsammans med min Busted konsär dvd!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: