Living with an elephant in the room.

Kategori: vardag

Nu ska jag ta och berätta om min levnadssituation. Jag och Emelie hyr längenheten jag bor i. Hon bor fortfarande hos son pojkvän James, dvs hon har inte ens sovit här en natt.

En vecka innan jag skulle åka tillbaka hit i höstas fick jag ett mail av henne där hon frågande om James kunde flytta in med oss i november. Den frågan har såklart disskuteras fram och tillbaka en del. Anledningen till att det överhuvudtaget existerar är för att James lägenhets kontrakt går ut då och hon som han bor hos tänker inte förlänga kontraktet, och eftersom att de bott tillsammans sedan maj så tyckte väl han att det är onödligt att hitta egen lägenhet när hon har en.
Vår eller kan jag använda termen min lägenhet är väldigt liten, jag känner inte att den är stor nog åt oss tre, utan att den är lagom för två och nu har jag vant mig vid att bo själv, därför letar jag nu efter en etta, vilket visar sig vara svårare än jag tänkt mig. Min sista utväg är att flytta in i korridor igen efter jul, jag vet ett bra rum som blir ledigt, känns dock lite bakotstrvänade med korridor, men hellre bor jag i ett rum men delat kök än att vara tredje hjulet på heltid.
Som det verkar nu så flyttar Emelie och James in sista helgen i oktober och jag får stå ut tills januari då kontraktet går ut, om de inte tar över denna lägenheten och jag kan flytta tidigare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: