Nightly thoughts.

Kategori: vardag

Jag kan inte sova, tankarna snurrar runt i mitt huvud, måste skriva av mig lite. Trodde för en stund att jag var någon speciell men nu förstår jag att så inte var fallet. Tog ett tag för mig att vakna upp ur min lilla fantasibubbla, men det är lugnt för nu kan jag se klart igen. Skönt. Eller trist. Jag kan inte välja.

Jag har svårt att sova nu. Jag har ingenting att fantisera om som får mig i det där lugna tillståndet som sedan vaggar mig till sömns. Inga dagdrömmar kvar. Snopet.
Har i alla fall tommar sidor att fylla med nya äventyr. Fast äventyr är inte vad jag känner för nu. Jag vill bara stilla vaggas till sömns, men ingenting fungerar som godnattsaga längre.
Jag hoppas att mina rosa moln inte sviker mig nu när jag behöver dem så mest. Känner jag mig rätt kommer allt snart vara på sin plats. Så mina vänner bry er inte om denna text. Leendet sitter på mina läppar oavsett om det är äckta eller inte, ohnej nu är jag tillbaka i det igen, illa, förhoppningsvis kan jag stänga ute tomheten och mörkret innan det åter slukar mig.

Kommentarer

  • Mami säger:

    Stopp och belägg, du är visst någon speciellt. En välidigt mycket speciell person, du är min dotter och du är världens underbaraste så det så <3 Och är dte ngn som inte förstår det så är det deras förlust.

    2011-05-04 | 10:46:24
    Bloggadress: http://www.freewebs.com/ninanova

Kommentera inlägget här: