Househunting, day 2!

Kategori: vardag

Igår började jag och Emelie att leta efter lägenhet till nästa år. Vi skickade mail till kanske 20 annonser som fanns på en hemsida. Nu är två visningar bokade denna vecka. Idag eller imorgon ska vi gå till några agencies och prata också. Den ena visningen är på en lägenhet för £495 i månaden, den ligger mitt i stan och ser ut såhär:
Inte superfint men skulle duga. Denna lägenhet skulle ge mig en veckokostnad på £61,9 (jämfört med £127 jag betalar nu, mer än halverad, inte helt fel). Denna ska vi kolla på imorgon.
På torsdag ska vi kolla på en av våra absolut  favorit fastigheter. Denna ligger i Diglis området som är vårat dröm-område. Jag är inte säker på om vi ska få se en eller två lägenheter i den byggnaden (jag mailade på två olika annonser, fick ett svar ospeciferat om vilken (det är samma som lagt upp båda)). Dessa ser i alla fall ut såhär, den ena har balkong med utsikt över kanalen (to die for).
Den första lägenheten kostar £650 per månad, vilket är en veckokostnad på £81,25.
Den andra (med balkongen) går på £625 per månad, vilket är £78,13 per vecka.
Summan av kardemumman är alltså att jag kommer kunna få ner min boende kostnad rätt rejält oavsett var vi flyttar. Hittade en annoms med ett radhus för £29 per vecka, mailade såklart, var inte så frächt och låg lite längre bort än vi räknat med, men å andra sidan med den hyran har man råd att ta taxi hem!

Kommentarer

  • Julia säger:

    Hej du! Jag ska med mycket stor säkerhet flytta till London denna höst och plugga! Kanske till och med kan komma och hälsa på om det skulle passa sig ;)



    //Julia H

    2011-05-26 | 15:09:50
    Bloggadress: http://Jua-h.blogspot.com

Kommentera inlägget här: