Home?

Kategori: vardag

Ligger med lilla lappten i sängen nu och ska snart falla in i en ljus välförtjänt sömn. Denna dagen har varit lång och lite innehållsrik. Började vid halv tolv tiden imorse med visning av en längenhet. Det började med att agenten inte var där så jag fick ringa honom, till slut kom han i alla fall.

Lägenheten var en fullträff, känns som vi kanske har hittat hem. Egen ingång, man kommer in i en pyttle liten hall där man kan hänga av sig och ställa skorna, sen är det en trappa upp. På första våningen finns ett stort vardagsrum med fransk balkong och ett kök. Går man ännu en trappa upp finns de båda sovrummen och en toalett med badkar med dusch åvan! Det ena sovrummet är stort och det andra litet, men att detta var litet gjorde inte så mycket då det fanns en liten walk-in så ingen plats i rummet skulle behöva gå åt till en garderob. Jag har mailat företaget som hyr ut den, och hoppas på svar på tisdag (bank holiday på måndag).
Efter första visningen åkte vi med agenten och kollade på en till lägenhet, den var ok, skulle funka men den första var bättre. Det var bestämt att vi skulle se en tredje också, men när vi kom dit funkade inte hans nyckel in till lägenheten (bara trapphuset) så det blir en ombokning på den med, jag fattar inte vad det är med agenterna och sina nycklar, detta är ju andra gången detta händer oss..
Måste bara berätta, när jag tog min kvällsprommis så mötte jag två bedlingtons, ååh va fina de var, även fast de hade pudel rakade nosar typ.. Lägtar efter min Stigge, han ska få så mycket kärlek när jag kommer hem!
Promenad på väg hem efter visningarna idag! Åh va jag älskar min stad, den är så himla fin och det är så kul att hela tidne upptäcka nya delar av den.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: