Adventures, criminal acts, or just pure stupidity?

Kategori: vardag

Mamma läs detta enbart om du lovar att INTE hämta hem mig och låsa in mig någonstans.

Endel "kriminella" händelser har inträffat senaste veckan, det enna ett kidnappnings försök och det andra ett försvinnande.

Vi börjar med kidnappningen. Onsdag eftermiddag, Emelie och jag vandrar på Campus på väg till bibblan för att plugga. En vit minibuss kör sakta mot oss och stannar när vi passaerar, ut springer ett gäng med sportkillar (minibussen är fylld med sportsutrustning) hoppar ut och säger att vi ska komma med dem. De är väldigt glada och plockar upp oss (alltså en varsin kille lyfter upp oss och försöker bära in oss i minibussen).  De lyckas få in mig och säger att vi ska iväg och festa, jag hoppar ut och säger att nej vi ska inte åka iväg med dem. De fattar vinken och åker iväg skrikande "too bad, you're soo stunning". Emelie och jag står som två fån och skrattar fattade inte riktigt vad som hände i stunden. Men det var inget läskigt över det hela utan bara en kul grej.


Försvinnandet.. Måndagkväll gick vi alla ut för att fira att managementen var över, jag och Emelie började med två glas vin hos mig innan vi gick två trappor ner till Elin där resten var. Redan när vi kom till förfesten var jag besusad, men trots det fortsatte jag dricka. När vi gick till klubben var jag väldigt berusad, trots det så lyckades jag ta ut pengar och gå in, inne fortsatte jag att dricka. På klubben var jag väl lite vinlig och slarvig med mina saker så Emelie tog min väska ifrån mig för att jag inte skulle slarva bort något, sen gick jag ut själv för att ta lite luft de andra skulle vänta på mig där de var bara det att jag träffade en kille sen så gick vi hem (ingen främling utan en kille jag känner). Detta var rätt tidigt på kvällen och vi somnade nog rätt tidigt också. I alla fall så blev Emelie jätteorolig för att jag försvunnit utan att säga något och utan varken mobil eller hemmanycklar, hon trodde verkligen att det hade hänt mig något. Så ett stort gäng människor letade efter mig och Emelie ringde och smsade runt till typ alla jag känner, samt skickade massa meddelanden till mig på facebook, sen gick hon hem till mig och stannade där hela natten och dagen därpå. Jag vaknade och lånade killens facebook, såg att jag hade massa meddelanden från oroliga människor och att Emelie var hemma hos mig. Så jag gick hem och fick be alla om en stor ursäkt för att de varit oroliga för mig hela natten. Dock är det välidgt skönt att jag har sådanna underbara vänner som bryr sig om mig, något kunde ju faktiskt ha hänt, speciellt eftersom att jag var rejält alkoholpåverkad. Men det var absoult ingen fara med mig.

Mamma jag lovar att berätta för dig vem det var jag sov hos, det kommer att lugna dig!

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Du vet precis hur du ska få en gratis biljett i påsk, men du tror väl ändock inte att jag släpper tillbaka dig sedan??



    <3<3<3

    2011-03-30 | 23:21:12

Kommentera inlägget här: