Dreaming away.

Kategori: vardag

Igår började jag och Emelie att kolla på lägenheter inför nästa år. Börja bli osäker på om jag vill åka på exchange, visst det vore roligt men å andra sidan kommer det bli dyrt och jag kommer behöva börja om igen, plus att jag trivs så bra här så jag kan lika gärna stanna. Har hittat tre drömlägenheter, de är lite pricy men fortfarande billigare än vad jag betalar idag, måste visa dem för er. De vi kollar på ligger centralt och är tvåor.
Lägenhet nummer 1
Detta är vår stora favorit och ja ni kan ju förstå varför, takterass. Vi tror att vi inte skulle ha några problem eller bekymmer i världen om vi bodde här. Vi skulle ha awesome partys och plugga jättemycket, när vi ligger på våra solstolar på treassen. Vi skulle kunna äta frukost i solen, och lunch och middag. Vi skulle få massa sol och frisk luft och skulle därför få perfekt hy. Kostnaden för denna pärla är £700 i månaden, vilket skulle ge mig en veckokostnad på £87,5 och idag betalar jag £127 (för ett jäkla studentrum, i know sjukt).
Lägenhet nummer 2
Fin och fräsh inte jätte flashig om den förra men denna hyrt ut möblerad vilket är en fördel så vi slipper lägga ut massa pengar på möbler som vi ändå säkert måste sälja om två år. Denna har samma månadskostnad som den förra dvs £700.
Lägenhet nummer 3
Detta är min personliga favorit. Den ligger i ett fantastiskt område om heter Diglis. Vi har gått förbi dessa hus så många gånger och sagt hur perfekt det vore att bo där. Stora ljusa rum och utsikt över kanalen och gröna områden och trots det tar det inte mer än cirka 10 min att gå in till stan. Dock är denna ännu lite pricy, £750 i månaden vilket skulle ge mig en veckokostnad på £93,75 vilket fortfarande är billigare än att bo som jag gör nu.
Vi kan dock inte flytta nu utan har kontrakt på boenderna vi har nu tills juni så det blir till att åka hit i sommar och skriva kontrakt, om jag nu kommer hem i sommar.. Men det ultimata vore att hitta ett centralt boende för £600 i månaden. Dock känner jag att jag inte vill bo i en liten, äcklig, mörk låda bara för att det är billigt för då kommer jag spy på livet, jag vill ha mitt första hem. Var jag än flyttar blir det billigare än jag bor nu.

Kommentarer

  • Catte säger:

    Jag skulle inte banga på den första lägenheten! Helt underbar takterass!!

    2011-03-17 | 20:09:47
    Bloggadress: http://catrinre.blogg.se/

Kommentera inlägget här: