An Education!

Kategori: film

Det enda possitiva med att vara sjuk är att man får ligga hemma och kolla på underbara filmer (även om det blir lite långtråkigt). Igår såg jag An Education, åh vilken fantastisk film måste jag säga. Vacker miljö, kläder, story och allt sånt där som jag gillar. Handlar om en sextonårig flicka som läser sitt sista år i skolan och pluggar för att ansöka till Oxford University, men hon träffar en äldre man vid namn David som tar med henne på diverse äventyr exempelvis en resa till Paris.
Jag vill också ha en David, om man tar bort några saker så som hans yrke (han får jobba som vad som helt så länge det är vitt och betalar bra) samt en liten detalj om han civilstånd. Men jag vill ha någon som tar med mig på äventyr och får mig att känna mig riktigt levande.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: