Midsummer, it's only just a dream.

Kategori: vardag

Midsommar närmar sig med stormsteg, och jag är fortfarande inställd på att ligga ensam hemma och återhämta mig. Jag är bjuden på fem olika tillställningar men tror inte att jag orkar med någon av dem som det känns idag. Mamma vill att jag ska följa med dem upp till Österbybruk och fira med henne, hennes kompisar + familjer, men jag känner varken för att sova i husvagn eller köra 10 mil eller vad det nu är hem på kvällskvisten.
Fast vad är midsommar egentligen? De senaste åren har jag ändå inte firat midsommar traditionellt. Förra året var jag på bröllop och året innan i Turkiet. Midsommar är ändå en dum högtid som hetsar till hög alkohol konsumption och allt illa det för med sig; rattfylla, bråk, underåriga som dricker. Jag gillar inte sill och är inte så förtjust i nubbe, så det kanske är lika bra för mig att stanna hemma.
(Detta inlägget skrivs i hopp om att inte missa något trevligt.)

Kommentarer

  • Poolia säger:

    Klart du ska med till Österbybruk! Vore så kul att få träffa dig:)

    Å du kan få slippa sillen - men inte små grodorna!

    2011-06-21 | 22:26:56

Kommentera inlägget här: