Bye bye Tonsills!

Kategori: vardag

Nu har jag settlat mig in hemma. Sovit, tittat på film och får i mig vätska.
När vi kom till Sophiahemmet igår var vi en halve timme tidiga men den som skulle opereras innan mig hade inte kommit så jag fick hoppa in direkt. Först träffade jag min doktor (hon var supergullig) sen fick jag gå direkt till narkosläkaren. De gav mig tabletter, en sjukhus rock och sen var det bara att hoppa upp på sägen. När de sprutade in medlet sa det att det snart skulle kännas lite konstigt, så började det snurra som en dålig fylla sen sov jag. Vaknade och allt var klart. Fick en glass och sen drog de in mig på avdelningen. Sov nästan resten av dagen och natten var lite upp och ner. Imorse mådde jag däremot skit, spydde upp allt jag fått i mig och kände mig helt död. När min läkare kom in och pratade med mig på morgonen, berättade hon att jag hade en hålighet bakom min högra halsmandel och berättade att den funnits där sedan min första halsböld (två år sedan). Inte konstigt att jag fått fler hals bölder och en jäkla massa ont i halsen, men jag kommer förhoppningsvis att bli bra nu!
Nu har jag fått prövat att ligga på sjukhus också och det var helt ok. Alla sköterskor var supergulliga, de fyllde på mitt vatten när det var slut och kom ofta in och tittade till oss (var en annan tjej i mitt rum också). De gav mig massa glass och nyponsoppa så jag var helnöjd.
Hej och hur hög är jag på uppvaket? Haha, men jag var glad att det var över och jag fick glass.
Tacke gode gud för denna, annars hade det blivit en tråkig natt. Jag hade jättesvårt att sova, sov och vaknade hela tiden. Så har tagit igen en hel del tv-tittande nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: