Sweden - a country of love?

Kategori: vardag

Jag vet inte hur intellektuella mina läsare är men om ni läst och sett på nyheterna under veckan kanske ni vet att Lucia inte blev traditions enlig här i Ånge.
Vid tre-tiden kom min lillebror hem och är fly förbannad, han säger att en av hans bästa kompisar har blivit utvisad från landet, jag som har väldigt svårt att tro på detta säger bara åt honom att lugna ner sig. Men detta visade sig vara sant, 20 poliser väckte familjen Danielian klockan 06.30, sa åt dem att packa sina väskor och förde dem sedan i varsinn bil till flygplatsen där de skickades till Armenien. Utvisade efter att ha bott i Sverige i över 10 år. Jag är grymt oinsatt i svensk migrations politik, jag vill inte skylle eller skydda vår stadsminister när han säger att "det är så det är" och ja det är uppenbarligen så det fungerar, men jag tycker inte att det är rätt att det fungerar så. Idag gick jag som så många andra i Ånge till torget för att visa stödet för denna familj, nu sätter jag på SVT1 och kollar på Debatt där elever och lärare från skolor här i Ånge deltar för att diskutera det som hänt.

Kommentarer

  • Julia säger:

    Helt jävla sinnessjukt måste jag säga, så fruktansvärt alltså

    2011-12-15 | 23:20:44
    Bloggadress: http://jua-h.blogspot.se

Kommentera inlägget här: