I'm so disappointed in you.

Kategori: vardag

Har haft en av de roligaste kvällarna på länge tack var Olli, vi hade skypedate och var inne på en hemsida och gjorde bebisar genom att mixa ihop två foton, jag gjorde hennes barn med olika män och hon mina, jag är numera stolt tolvbarns mamma, med olika fäder åt dem allihopa.
Ett skratt är den bästa medicinen, kanske just därför hade jag önskat att jag kollat min sole page innan vi pratade. Jag har varit så inne och exalterad i allt med lägenheten att jag totalt glömt bort att kolla om mina resultat kommit upp, vilket de såklart hade gjort nu. Har nu fått betyget på min business ethics case study, jag vet att det inte var mitt bästa arbete någonsin och att jag kunde gått in djupare, jag hade två assignments som skulle in samtidigt och bla bla bla, det är ingen ursäkt fick ju A på den andra. På denna fick jag i alla fall B-, det är inte illa jag vet, jag hade föreställt mig ett C (lower my expectations så jag inte blir besviken, men besviken blev jag i alla fall) Det är det där jäkla minuset som gör mig förbannad. Jag är mest sur för att jag vet att nästa uppgift i ämnet kommer bli ett helvette och jag kommer inte kunna få ett A på den, så att höja slut betyget kommer att bli svårt.
En annan faktor till att det är så smärtsamt är för att jag vet att jag inte kommer få ett A på min sales, så alla mina chanser att faktiskt kunna prestera så bra som jag vill göra är bort blåsta (förutom PRen den är still my little baby).
Längar efter den nya terminen, då jag troligtvis bor i min nya lägenhet, nytt schema, nya kurser å allt sånt där, jag ska inte ha ett liv mellan feb och maj, jag ska plugga, jag ska tamifanimig fixa mig några An.
Jag ska inte vara bitter, ledsen eller besviken, jag fick superbra feedback och fick bra feedback på det som jag fått anmärkningar på tidigare som behöver förbättras, men istället missade jag på de delar där jag egentligen är starkast, så i framtiden får jag baka ihop dem till en A-kaka.

Assessment Criteria

1. Depth of analysis of ethics of responses identified.

2. Justification of choice of response, grounded in theories of ethical practice.

3. Quality of application of academic sources such as ethical theories

4. Quality and clarity of argument and use of an appropriate range of sources all referenced using the Harvard referencing scheme

 

Comments of marking tutor:

Please come and see me if you wish to discuss this assignment further

Assessment Criteria 1:

You have identified 3 options and applied a range of ethical theories to these. Your discussion of utilitarianism in option 1 needs expanding. You could have deepened your analysis by critiquing the theories

Assessment Criteria 2:

You have justified your choice of option through the CLICK model and this is done well. I like the way that you critique the values survey

 

 

 

Assessment Criteria 3:

There is some good application and I like the way that you bring in and use additional reading (e.g. in the introduction)

 

 

 

 

Assessment criteria 4:

Well written and referenced

Well done for using a range of additional sources

Recommendation for future assignments:

Make sure that you discuss all theories fully

Critique the theories to deepen your analysis

Employability:

You have the ability to write clear and research effectively

 

 

 

 

Den sista meningen värmer verkligen i hjärtat då engelska är mitt andra språk och jag vill kunna skriva bra eftersom att det kommer att behövas i mitt framtida jobb. Och visst jag hade en vän som läste igenom och rättade mitt arbete men jag satt bredvid och lärde mig under tiden, vilket leder till att jag utveckas.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: