Silence is a scary sound.

Kategori: vardag

Stirrar argt på mobilen. Loggar in på facebook en gång för mycket, och där dyker han till slut upp, i 10 minuter är han inloggad, sen försvinnar han igen. Inte ett ord, inte en ynka bokstav, skickas till mig. Telefonen ringer inte, sms-signalen plingar inte till. Tystnad. Finns det något värre, knappast troligt, inte i min värld, jag vill ha kommunikation, ord som fort byts av nya, i rappa samtal, konversationer, diskussioner.. Efter två dagar sedan hans ankomst inser jag att det enda som kan få startskottet på kommunikationen att avfyras är en fylla och en nattklubb, ett tillstånd och en plats som vi inte kommer att uppleva och infinna oss på samtidigt på fyra månader. Så jag försöker glömma sommaren och viskar ut i mörkret till honom "boy we've had a real good time and I wish you the best on your way".

Kommentarer


Kommentera inlägget här: