Girlpower or powergirl?

Kategori: vardag

Så jäkla ambitiös jag är alltså!

Kom hem till mamma vid tio-tiden, bakade kakor, städade och lagade lunch, efter det bar det av in mot stan för att ta en fika med Catte som skulle åka till hyttan för terminen. Det var trevligt att få träffa henne lite till, nu ses vi inte fören på nyår, men då ska vi glassa tillsammans på Malta, woho. Efter jag lämnat henne på tåget så åkte jag hem, med ett snabbt besök på Marina, där var alla LK-lärare utom Arvid (som jag förövrigt tror är barnledig, för det satt en tant på hans plats...) dock var alla superupptagna så han inte säga mycket mer än hej. Detta ledde i sin tur till att jag kom hem tidigt (vid fyra/fem tiden). Då satte jag igång att städa, det blev en ordentlig veva, med fönsterputsning, dammtorkning och hela fadelutten. Som grädden på moset, fållade jag mina gardiner, tog bort myggnätet, satte upp tavlor, började packa väskan till England, packat upp en flyykartong och sorterat alla viktiga papper i olika pärmar.
Jag säger bara en sak, man hinner med mycket när man kliver upp klockan 05:30 och är ledig. God natt!

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Om jag bara hade hälften av den egnergin du har, suck...



    Kakorna var supergoda och köket var skinande rent, tack <3:at!

    2011-08-26 | 08:30:21
  • Catte säger:

    Så himla skönt att ha någon som fixar ombord ens väskor!

    2011-08-27 | 17:36:20
    Bloggadress: http://catrinre.blogg.se/

Kommentera inlägget här: