Gate 42.

Kategori: vardag

Anländer på Arlanda när det på avgångstavaln står "go to gate", hinner sätta mig ner, rota lite i väskan, sedan ropar de ut att ombordstigningen börjar, jag rycker åt mig en Dagens Industri i kön och lämnar enbart fram mitt Visa kort, inget boardingcard. Väl ombord samtalar jag lite kort med mannen brevid, innan jag läser min tidining. Piloten ropar ut i högtalarna att det är kö, nio plan innan oss ska upp i luften så vi får vänta ett tag, jag passar på att läsa ut tidningen, väl upppe i luften somnar jag som ett barn. Vaknar till 45 mintuer senare av en duns, vi har landat. Nyvaken kliver jag av planet och går mor ankomsthallen, genom fönstret ser jag hur han ler och vinkar, ett leende lika stort som Julia Roberts sprider sig över mina läppar och jag skyndar mig in och kramar om min farfar.

Kommentarer

  • Mami säger:

    <3

    2011-08-30 | 23:40:50

Kommentera inlägget här: