Det går inte bra alltid.

Kategori: vardag

Åkte buss in till Norrtälje mitt på dagen för att träffa Elin. Mamma hade parkerat bilen vid OK så jag tog extranykeln och klev av bussen där för att kunna glida lite. Väl framme vid bilen trycker jag på låsa-upp-knappen men ingenting hände, tröck och tröck och ingenting hände fortfarande. Att låsa upp bilen manuellt gick inte heller då det inte finns något nyckelhål. I paniken ringer jag Elin och undrar vad jag ska göra, hon tipsar mig om att gå in på macken och be om hjälp. Så det gjorde jag och tillsammans med lite hjälp av kunder och mackpersonal så bytte jag batteri i bilnyckeln och kunde köra iväg.

Allt gick toppen men fy va rädd jag blev när jag inte fick upp dörren. Dock kan jag tipsa er om att regelbundet kolla så att extranyckeln funkar om ni kör en ny bil, för den dagen man verkligen behöver den är det skönt om den fungerar.

Nu har jag just kommit hem efter att ha sjuktsat hem Elin, tankat och hämtat en extrernhårddisk hos Kristoffer, eller hos Karro då Kristoffer inte bor där längre. Kändes mindre bra att åka dit utan att kunna träffa honom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: