åh karl.

Kategori: vardag

De finns två män här i världen som jag inte känner men som jag känner en sådan enorm kärlek för det är Paulo Coelho och Karl Lagerfeld. Om jag fick göra en människa odödlig förutom mig själv så skulle det vara Karl. (Varför Karl och inte Paulo? Paulos texter kommer att finnas kvar i hundrtals år, hans texter blir aldrig omorderna, medan mode hela tiden förändras och jag vill ha med Karl i den konstanta förändringen.) Jag är helt fasinerad av mannen, hur han säsong efter säsong kan producera så vackra kläder. Han lyckas verkligen behålla Coco Chanels vision. Jag fullkommligt älskar företaget och nästa gång jag åker till London blir det lite Chanelshopping. Jag vet att jag än så länge inte har råd med en väska, ett par skor eller en chaneldräkt (eller jo det har jag men då får jag svälta till januari), men jag vet att en dag kommer jag strosa runt på ett par klackar signerade Chanel och det är en dröm att arbeta mot. Ska kolla på sommerkollektionen 2011 nu, har redan tjuvkikat lite och som vanligt med Chanelshower så är det något utöver det vanliga. Som sagt Mr.Lagerfeld är ett kreativtgeni och jag kan inte annat än att älska honom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: