Hur kan man gå från att vara bra på allt, till att inte kunna någonting?

Kategori: vardag

Hostar fortfarande som en jävel, har halsont och lite feber. Är sönderstressad och oron finns i hela kroppen. Imorgon är det skola, plugg, plugg, plugg och måste hittta en outfit till skivan, sälja biljetter och plugg, plugg på det. Jag räcker inte till. Jag har en miljard saker att göra, jag tänker på en miljon av dem och får en halv grej gjord. Jag pallar inte. Jag klarar för fan inte av att avsluta någonting. Jag är på botten. Det suger att förut klarade jag av allt, och jag gjorde allt bra men nu kan jag inte ens göra minsta lilla grej rätt.

Var tar man vägen när inget är kul, när allt känns misslyckat och alla val känns fel? Vad ska jag göra när jag inte känner något, när jag vill be alla att dra åt helvette och när sängen känns som ett bättre val än min egen skiva? Jag pallar inte. Jag ger upp. Världen kräver mer av mig än jag kan ge, jag nu ger jag upp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: