ny dag, nya tag!

Kategori: vardag

Idag ska jag göra sånt som jag inte gjort, ta igen lite. Har avbokat ett av pappas bostäder till studenten (hade dubbelbokat), ska skicka ut de sista inbjudningarna till mottagningen samt ringa upp familjen och önska mig saker. Skriva klart SISTA arbetet och börja städa på rummet så jag vågar ha mottagningen här.

Måste bara tillägga att jag har världens gullligare mormor. Hon ringde igår när jag var på väg hem först sa hon att jag var ansvarslös och måste ha koll på mina grejor. Då blev jag ledsen började storböla och slängde på luren, orkade inte ta någon skit. Hon ringde upp sa åt mig att skärpa mig, rycka upp mig, stå på mig och välja ut en ny mobil som hon betalar. Detta resulterade iof i ännu mer tårar, men glädjetårar denna gång. Hur snällt är inte det på en skala? Nu måste jag bara hitta en ny billig telefon jag kan tänka mig att ha.. Lättare sagt än gjort.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: