jag kan göra precis vad jag vill!

Kategori: vardag

Livet är fullt av möjligheter och jag håller just nu på att överväga mina. Jag kan göra precis vad jag vill och det är skrämmande. Det läskigaste av allt är att jag inte har någon aning om vad jag vill göra förutom att jag inte vill bo kvar hemma. De alternativen jag nu överväger är:

¤ Komma in på skolan i Jönköping, flytta dit och leva studentliv.

¤ Inte komma in på skolan i Jönköping, men flyttar dit i alla fall (om Aleks flyttar), hittar ett jobb, arbetar, tjänar pengar och lever livet.

¤ Packar en väska drar till London letar boende och jobb när jag väl är på plats.

¤ Åker till England och bor hos en bekant till mamma, hjälper henne med barn och hundar.

¤ Flyttar till systers lägenhet i Stockholm (förutsätter att hon stannar i Norrland), hittar jobb i stan och lever härligt stadsliv.

¤ Hittar jobb i Norrtälje, jobbar ett halv år och sedan åker på Eurotrip, mest Frankrike och gör allt det där jag velat göra.

Som sagt, vet inte vad jag vill för alla alternativen känns precis lika bra. Jag skulle också kunna dra iväg till solen och jobba på hotell eller nått, jag vill i väg men jag vet inte var.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: