ååh jag är ännu mer frälst.

Kategori: vardag

Jag håller inte bara på att bli sjuk för tillfället utan även att få tillbaka min Frankrikefeber. Har hittat en ny favorit artist vid namn Christophe Maé, och såg just en film med Audrey Tautou som heter Les poupées russes, "The russian dolls" eller på svenska "Förälskad, förvirrad". Den är två timmar och fyra minuter lång och jag kunde inte fören sista 4 minuterna bestäma mig för att jag verkligen gillar den. Språket var som vanligt fantastiskt och huvudpersonen grymt snygg (Romain Duris), om det beror på att han är fransman eller inte kan jag inte avgör, het i alla fall. Det han säger om de ryska dockorna är sant dock tror jag att det inte finns något längst in i min eller att det är en evighetsmaskin och inte har ett slut på dockor, vad tror ni?

Funderar på om jag ska flytta till Jönköping i höst och läsa franska, men hoppas ju på jobbet här uppe, får väl ta en kvällskurs i sådanna fall, allt jag vet är att jag ska dit!!! (Till frankrike alltså)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: