insikt, lycka

Kategori: vardag

Har haft en toppendag, jag har varit bomull med det gjorde inget. Jag har hittat ett nytt favoritämne, återigen ett av Björn Larssons, denna gång är det psykologi b. Vi ska börja arbeta med neuroser och psykoser nu, det är superintressant. Ju mer jag läser och vi diskuterar beteenden och sjukdomar får jag insikt om vad som hände med mig för ett år sedan. Jag fick ingen diagnos, jag var inte psykisktsjuk absolut inte men jag hade ångestattacker som gjorde att jag inte fungerade varken psykiskt eller fysiskt. Jag vill verkligen lära mig mer av detta, om jag kan få information om vad som sker i kroppen  och hur andra botar sin ångest kan jag kanske få den att försvinna för gott. Just nu mår jag bra, det var ett tag sedan jag senast kände ångesten, det är såhär man ska må men jag kan inte ta det förgivet att det alltid kommer att kännas såhär bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: