Drömmer mig bort..

Kategori: vardag

.. till en plats där enbart det franska språket talas, där solen steker och vackra byggnader omger mig. Med pittoreska gator och mysiga torg. Billigt gott vin och trevliga männsikor omger mig. Jag har på mig en blomming klänning med vippig kjol och röker sakta en cigarett. På dagarna går jag omkring i stan i trevligt sällskap och shoppar fina och billiga saker eller så hyr vi en bil och åker ut på landsbygden. Där i det vackra landskapet som består av vingårdar och små fina hus sätter vi oss ner i gräset och delar på en baguett och en faska vin. Inga bekymer, inga besvär. Om kvällarna klär vi upp oss i höga klackar och möter några heta landsmän, som bjuder oss på äventyr vi sent ska glömma. Ja jag drömmer mig bort..

Kommentarer

  • Pingu säger:

    Åååh! <3

    2010-02-02 | 14:39:41

Kommentera inlägget här: