New room.

Kategori: vardag

I Täby väntar mitt nya rum. Det är inte färdigt än men jag har bokat biljetter hem efter mina exams i januari så då ska jag måla, fixa och inreda. Jag vill ha en ljus, antik möter nytt stil. Har en del fina gamla möbler som ska målas om, en byrå med krusiga ben och et nattduks bord, båda ska bli svarta. Åvanför byrån ska jag hänga en stor oval spgel med guldrams mönster på. Kommer bli superbra.

Just nu är jag på jakt efter en stor garderob i passande stil. Vill att den ska vara vit eller svart, minst 130 cm bred, om ni vet någon bra så säg till. Egentligen vill jag bygga en egen (IKEA har superbra där man kan skräddarsy) men att lägga ner massvis av tusentals kronor på en garderob när jag inte ens bor hemma på heltid känns dumt.

Bläddrade just igenom nya nummret av Plaza kvinna, där fann jag denna serie från IKEA. Jag ska inhandla dessa föremål och ha dem på min byrå och göra i ordning sminkbord där på. Lägga smycken i burken och på fatet, ställa aplikatorer i muggen och hälla upp ljuvligt doftande parfym i flaskorna! (Lite Glasblåsarens barn style på fatet)


Kommentarer

  • Mami säger:

    Du är så välkommen hem och ditt rum står som sagt och väntar på dig. Var beredd på att det blir mkt spacklande och målande närmsta tiden. Men snyggt kommer det att bli. Puss

    2010-12-25 | 20:04:12
    Bloggadress: http://www.freewebs.com/ninanova

Kommentera inlägget här: