Merry christmas or something like that.

Kategori: vardag

Så kom julen till slut, inte så att jag har väntat, fattade inte ens att det var julafton fören Kalle kom i rutan och tomten inklampande (farsgubben såklart). Har haft en mysig dag som började med traditionell grötfrukost och skinkmacka, fortsatte med lite dötid, sen for vi upp till min låsats syster med familj och spenderade resten av kvällen där.

Trots att det bara var närmaste familjen så var det julklappar över halva vardagsrummet, i denna familj går vi all in. Jag fick rödvindglas av lillebror, jättefina(!), pressentkort, pengar (välbehövligt), modemagasin, ljuslycktor mm. Jag är nöjd med min klappar och mina gåvor. Detta är nog första julen någonsin jag varit mer inställd på andras lycka av vad jag köpt istället för min egen för det jag fått. Vuxen?

Kvällen avslutades som den ska med sällskapsspel och alkohol i lagom mängder (dvs ingen drack sig full). Rödvin och Alias blev en perfekt avslutning på julen, trots att jag inte vann (kan tillägga att jag och Jenny ledde rejält hela omgången, ända till slutet).


Enbart min familj hade med sig mer än tre IKEA kassar med klappar..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: