påkörd.

Kategori: vardag

Var med om en ytters dramatisk händelse i fredags när jag övningskörde. Det varit i slutet av min lektion och jag skulle köra ut i en korsning, fick motorstopp och bilen bakom mig kärde in i mig. Jag blev jätterädd och satt och bad om ursäkt för min körskolelärare, han gick ut för att prata med mannen i bilen bakom och sen är allt lite luddigt. Jag hörde inte riktigt vad de sa men de skrek på varandra och helt plötsligt kastar min käörskolelärare sitt kaffe över mannen och en liten stund senare sätter han sig i bilen och säger kör tillbaka till trafikskolan.

Jag satt och skakade men  tog det lugnt och började köra, såg i bakspegeln att mannen i den vita volvon som just kört in i mig följde tätt efter mig hela vägen. I bilen berättade min lärare om varför han blossat upp och vad mannen i den vita bilen sa. När min lä'rare kom ut ur bilen hade mannen skrikit "Hur fan kör du din jävel?", min lärare hade då frågat om mannen visste vad den röda skylten betyder och att det skulle vara fördelaktigt om man håller avstånd till en övningskörnings bil eftersom att det är en person utann körkort som sitter bakomratten och att därför kan förekomma motorstopp, mannen svarade då att den röda skylten betydde att min lärare var en idiot och sen hade det bara malt på.

Jag som för det första är skit rädd att göra fel och sen är allergisk mot människor som skriker på varandra var helt förstörd. Som tur var väntade Aleks på min när jag var klar och tog hand om mig för tårarna sprutade och hela jag skakade efter händelsen. Det tog många timmar innan jag slutade skaka och inse att jag blev påkörd och därför var det inte mitt fel.

Kommentarer

  • Catte säger:

    Jag förstår om du blev rädd. Skulle jag med bli. Det är ju aldrig ens fel om du blir påkörd bakifrån, då har ju han som körde på inte haft tillräcklig uppsikt!

    2010-08-29 | 18:05:50
    Bloggadress: http://catrinre.blogg.se/

Kommentera inlägget här: