Hon klippte av mig allt hår och färgade de mörkt. Så nu sitter jag här med ett flmmigt mörkt, kalt huvud och ser ut som en idiot, men jag är glad ändå!

Kategori: vardag

I söndags skulle jag färga håret och tyckte att det var lika bra att klippa mig på en gång. Under klippningens gång pratade vi om att det nog var bra att jag klippte mig nu innan seglingen eftersom att det så skulle dröja så länge tills nästa gång. Jag berättade att jag egentligen ville klippa mig helgen innan seglingen men det fick bli nu istället. När klippningen sedan var klar en stud senare (längre sund än vanligt) har jag knappt något hår kvar på huvudet. Alla mina långa gyllene lockar låg på glovet vid mina fötter och jag utbrast förtvivlat "Vad har du gjort?", svaret jag får är "Jag tog lite extra eftersom att du ska iväg och segla". VILKEN IDIOT!! Jag var så nöjd med att äntligen fått lite längd på håret. Men det är bara att bita ihop och ta det för det de är; något jag inte kan ta tillbaka, utan jag får helt enkelt vänta på att det ska väga ut igen. Och hon har lovat att betala hårförlängning till mig till studenten om jag inte har långt hår då! Det känns skönt!

Sen till färgningen så var jag lite modig i mitt val av färg och tänkte inte på att mitt hår var näst intill blont och tog min vanliga hårfärg som jag brukar färga min naturliga hårfärg med. Detta resulterade i ett mycket flammigt hår i nyanser mellan mörktmörktbunt, gönt och bunt. Detta kan dock repareras och det skall det även göras, snarast!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: