Kvällens favoriter

Kategori: vardag

Mina tre favoriter:
Frankrike - Grymt stark låt. Min frankrikefeber kanske spelar roll här men spårket är fantasktiskt och hon gjorde det grymt bra. Och var inte historien om att hon inte sjung på den här dagen på 10 ganska cool också. Go France!

Azerbajdzjan - En av mina stora favoriter redan innan finalen. Jag älskar Arash och den här låten håller hans höga standard. Stort plus att det är en duett med en snygg brud.

Danmark - Jättehärlig låt! Den kommer att spelas på min ipod efter detta kan jag säga.

Stort plus till:
Island - Jätteduktig tjej, bra låt, men ingen vinnare.

Portugal - Glatt framträdande med mysig låt men även här ingen vinnere och de hade jättefula scenkläder.

Grekland - Nice scenframträdande, härlig koreografi (fast han skulle kunna tagit det lite lugnt med höfterna, hela han kunde iof lugnat ner sig), feel good framträdande. Men låten var ett stort minus. 

Turkiet - Nice, pepp-danslåt, men enligt mig ingen vinnarlåt. Om den skulle vinna skulle det dock absolut inte göra mig något!  

Albanien - Jag gillar de olika scenrollerna stark!!

Ukraina - Riktigt nice scenframträdande, både koreografi, kläder och scenuppbyggnad, ljusshow. Jag gillar killarna ruskigt mycket, de har lagom mycket ruistning på sig haha.

Rumänien - Skön poplåt, jättefin scen, snygga kläder. Jag gillar det älvliknande scenframträdandet. Texten i låten är väl sisådär, men soundet gillar jag.

Spanien - Snygg avslutning av kvällen med ett powernummer. Underhållning, bra att titta på men inte häller de är en vinnare enligt mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: