Norrland, dag 3

Kategori: vardag

Igår var vi på pimpeltävling och hör å häpna jag fick napp (fisk och inte "fisk"). Ca 7-8 stycken faktiskt, det blev totalt 395g, vilket är grymt lite med tanke på att han som vann hade 12kg, jag fick i alla fall pris (som alla andra på tävlingen) det var en klocka och en film. Jag, bror och farsgubben åkte skoter till fisketävlingen, men jag valde att åka bil hem med låsasmamma och tur var det för pappsen åkte fel på hemvägen och det tog en hel timme extra.

Klockan 22.16 klev jag ombord på nattåget mot Stockholm och bäddade ner mig högst upp i kupén, satte på en mys-spellista på ipoden och somnade in i gunget, vilket påminnde mig lite om seglingen då jag nästan varje natt sommnade in mjuk gungad av vågorna. Jag vaknade till vid femtiden och fick sedan en väckning av konduktören halv sju då det var dags att kliva upp.

Kommentarer

  • MJ säger:

    Tack och lov för att konduktören väcker en! Det har alltid vaerit en av mi9na största fasor; missa sin station, för att fastna i en håla bara Gud vet var och inte kunna ta sig därifrån, dessutom blir det svindyrrrrt! Gaah!

    2009-03-24 | 00:20:44
    Bloggadress: http://alexandra.fashionblogg.se

Kommentera inlägget här: