Moskén

Kategori: vardag


Jag och klassen var på besök på moskén vid "Medis" idag. Det var grymt lärorikt, jag ändrade verkligen min syn på islam vilket säkerligen behödes. Vissa saker kan jag dock inte förstå, till exempel hur de kan hinna med att be när de rör på sig hela tiden under sina bönesunder, böja sig ner, buga sig mot marken, upp å stå igen om, om och om. Tjejen som var vår så kallade guide (hon svarade mest bara på våra frågor) var jätteduktig och hanterade klassens frågor duktigt med tanke på att vissa av dem var väldigt irrelevanta och vissa lite för personliga tycker jag.



MJ & Jag i väntan på att komma in i Moskén


Stockholm bjöd på underbar sol idag



Vi tjejer fick ta på oss otroligt smickrande "klänningar", visst är jag snygg i den? haha

Kommentarer

  • MJ säger:

    KOLLA BERNDTSSON I BAKGRUNDEN! Hahahahaha :D

    Instämmer, vissa frågor var inte direkt formulerade ordentligt med tanke på ändåmålet och situationen, när ska folk lära sig egentligen? Eller är det bara vi som är känsliga?

    2009-03-28 | 00:34:55
    Bloggadress: http://alexandra.fashionblogg.se
  • Nicole säger:

    Jag tycker att det är vidrigt att du hånar islam. Du är själv troende, därför borde du av någon aldrig håna en religion!!!!

    2009-04-14 | 09:17:42

Kommentera inlägget här: