Där regnbågen slutar

Kategori: vardag

Jag har just läst klart en av de deppigaste böckerna jag någonsin läst. Den var bara olycklig rakt igenom tills sista sidan. Egentingen var den nog inte det, men jag uppfattade den så. Efter att ha läst den boken, stärkte den min vilja att inte ha barn i framtiden, eller ens sex. Att ett litet "misstag" kan stoppa upp och förändra (förstöra) ens liv så mycket. Fine hon älskade sin unge, men henne drömmar och mål då? Att man ska tappa sig själv totalt och behöva ge upp det man siktat och arbetat sig mot är inte ok tycker jag. Denna boken gjorde mig inte på bättre humör, nu ska jag leta upp en ur bokhyllan som förhoppningsvis kommer vara mer possetiv.

Kommentarer

  • Hanna säger:

    HUR KAN DU SÄGA SÅ?! :O Det är ju utan tvekan årets bästa och roligaste bok. Läs den när du mår bättre sen gumman så ska du få se att du kommer att uppfatta den från en annan vinkel! Tänk såhär istället, du kan hitta din kärlek när du är 50, och hur lovely är inte det? På så sätt är den i alla fall skitgullig tycker jag!



    krya på dig snuttan!

    2009-03-12 | 07:04:25

Kommentera inlägget här: