1.

Kategori: vardag

Hemsk vecka bakom mig men imorgon smäller det, dock ser omständigheterna lite annorlunda ut - inget hårt festande för min del. Jag går bakåt i tiden och tar det från början.
Fredag: Jag kände halsont, tog det lugnt hela dagen hemma. På kvällen kunde jag inte låta bli att gå ut.
Lördag: Vaknade med extrem halsvärk och ont i höger öra, fick skjuts hem och sommnade direkt.
Söndag: Outlidlig smärta i hals och öra, upptäckte värmeutslag, åkte till doktorn och fick antibiotika, röstade Fjellerner och SOV.
Måndag: Yttepytte lite bättre i hals, halsböld sprack, spottade snorade och spytte blod och var, något av det vidrigaste i mitt liv. Vilade hela dagen.
Tisdag: Halsen mycket bättre, lite feber, började få tillbaka rösten, värmeutslagen började försvinna på armarna. Hände inte mycket, upptäckte tvn.
Onsdag (idag): Halsen ännu bättre, nästan vanliga rösten igen, ingen feber, värmeutslagen nästan borta. Åkte till skolan för att tömma skpået, träffade lärare och mina älsklingar. Fick reda på några betyg, MVG i SvB, ReA och NkA, VG i ShB känns jättebra!

Är nu alltså ok, men käkar penicillin och kommer att göra det fram tills på tisdag, så ingen alkohol för min del första delen av resan. Tur att vi ska vara borta i två veckor så det blir lite party också, jag kommer ju troligtvis att vara ganska trött nu de närmaste dagarna.


Jag är så glad att jag åker med Aleks, vi kommer att ha det underbart och denna resa behövdes verkligen nu, för oss båda!




 


Här kommer jag och girly vara imorgon natt, Huseyin hade kollat upp vårat rum och det är på andra våningen med utsikt mot poolen, så vi lär överleva ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: