Vuxen?

Kategori: vardag

Mina låsatspappa säger att jag har blivit annorlunda sen jag kom hem från Turket, han säger att jag har blivit vuxen. Jag vet inte om jag kan hålla med, men jag känner också en förändring i mig sedan jag var där. Jag har blivit mer säker och osäker på samma gång, jag har öppnat massor av dörrar och möjligheter, och jag har återigen fått ett mål att sikta mot.

Vad som händer om ett år är inte klart, men jag har några idéer om vad jag vill göra. Men just nu vill jag njuta av mitt sista sommarlov, fixa körkort, icakort och ett helgjobb till hösten, gå klart marina och sedan se vart livet tar mig. Jag hade förut hela livet framför mig i mitt huvud, jag visste exakt hur jag ville ha det, men nu är jag så säker längre och det bästa av allt är att det inte gör mig något.

Betyder att vara vuxen att ta ansvar, då är jag vuxen. Betyder att vara vuxen att förstå allt som händer omkring en, då är jag inte vuxen. Betyder att vara vuxen att ta i tu med saker och ting, är jag på väg att bli vuxen. Oavsett vad jag är just nu, så är jag påväg att må bättre.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: