Cattiepatties landställe

Kategori: vardag

Är ute på Vårholma och hälsar på Cat my hat nu. Vi har det supermys! Igår kom jag ut vid halv elva tiden, vi låg på bryggan och njöt av solen större delen av dagen. Även vår utsökta lunch bestående av beagels och nyponsoppa avnjöts på bryggan. Vid två tiden fixade vi med båten och åkte ut en sväng tillsammans med  Catties kusiner; Gustav och Erik. Efter båtturen tog vi det lite lugnt, för att sedan börja med middagen. Det  blev en riktigt härlig sommrig middag med kycklinggrillsspett med bacon och champinjoner, potatisknyte,sallad och bea. Inte nog med en fantastisk middag så gjorde vi självklart efterrätt också hemmagjord vanlijgräddglass och fruktspätt med melon, persika och jordgubbar, mums mums säger jag bara. Efter maten tog vi en prommenad och jag fick se lite mer av ön, jag njuter faktiskt av att vara ute i naturen nu. Jag är ju vanligtvis stadsbo, ja tro det eller ej även fast jag bor på landet så är jag inte ute i naturen eller njuter av den. Mestadels av min lediga tid spenderar jag inne i Norrtälje eller i stan. Men nu i alla fall är jag här och det är jättehärligt. Idag har vi dock inte strålande sol, utan för tillfället är det molningt och det regnade tidigare men det är härligt ändå. Idag ska vi ute och fiska, så önska mig lycka till!

Kommentarer

  • Catte säger:

    Det var jättemys att ha dig här! Och fiskarna hanterade du riktigt bra ;)

    2009-07-02 | 22:02:28
    Bloggadress: http://catrinre.blogg.se/

Kommentera inlägget här: