Jag är så kär att jag vill flytta

Kategori: vardag

Wow Frankrike var fantastisk! Jag är totalt kär i Bordeaux, har aldrig varit i en mysigare stad och den franska landsbygden går inte ens att beskriva med ord hur vacker den är med alla vingårdar och fina hus. Jag verkligen bo där, så nu ska jag börja läsa franska och åka dit en gång till, då blir det mer tid på landsbygden fast då hemma hos Constanze.

De franska pojkarna är inte så dumma de häller, andra kvällen träffade vi Emmanuel, Mathieu och Albon (vet inte hur det stavas)  jätte trevliga pojkar som vi hände med och de tog oss till en vingård och jättemysig by på landsbygden. Mat var vår räddare i nöden igår när vi skulle till flygplatsen och det var en fransk helgdag så vissa buss- och taxichafförer valde att inte gå till jobbet, han körde biltjuv till flygplatsen och vi hann med flyget, tack Matt! Vi träffade även ett annat gäng killar som var grymt snygga MJ hittade en Pirre och jag hittade en Michael aka bruntröjan. Bruntröjan var typ en av de sötaste killar jag någonsin mött och vilka mjukar läppar! Och jag har alltid sagt att fransmän är passionerade, och vilken passion det var med bruntröjan wow, jag gillar det verkligen även om det ibland kan vara lite dumma saker de lägger ner energi på så gör de det i alla fall, mer passion åt folket tack!

Om franskmän i övrigt så stämmer de in på steriotyprn; alla äter baguetter, ja de gör det, de säljs överallt och folk går omkring och äter de på gatorna. När vi just kommit fram till Bordeaux första dagen och ska åka till hotellet är det första vi ser en tant som sitter med två baguetter i handen och när vi går på gatan mot hotellet går det en man framför oss och gissa vad som sticker ut ur hans ryggsäck, jo självklart en baguette. Alla röker, detta stämmer också mycket väl. Efter att vha varit ute vare sig man själv röker eller inte så stinker man rök för att alla andra röker. Vi har faktiskt träffat några få fransmän som inte röker, vi blev chockade, tyvärr var de inte så många. Alla bär randigt, stämmer inte lika mycket med många hade randigt och det fanns många randiga tröjor i butikerna. Alla dricker vin, stämmer också mycket bra i mängder, varje dag och börjar gärna tidigt på dagen. De yngre fransoserna är dock större fan av starkare drycker och andra saker som ger den en kick eller "känsla". Alla har franskmustasch, detta stämmer inte så mycket då inte inte sett någon, men de sa att ute på landet så hade många vinodlare det så då blev jag nöjd!

Shoppingen i Bordeaux var toppen, jag har köpte två par jeans, två par klackar, en höstjacka, två klänningar, två blusar, två toppar, en kavaj och massa smycken. Så höstgarderoben är kirrad!

Nu ska jag sätta på Guess who Batman med Lily Allen på hösta volym och göra mig i ordning för jobbet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: