En jävla massa otur

Kategori: vardag

Idag har universum inte tyckt om mig. Dagen började för ovanlighetens skull *host* med att jag försov mig. Efter en sen ankomst till Norrtälje kom det självklart ingen buss mot Sthlm, utan jag fick vänta i en kvart vilket egentligen är omöjligt eftersom att bussarna går var femte minut men något krångel måste det ha blivigt under dagen. Skolan gick bra i alla fall, har skrivit halva etiken, hållt tal och varit vaken på  hela genomgången! Efter stan åkte jag in till stan för att upptäcka att jag enbart hade 15:- på mitt konto, min kära mor hade satt in alla mina pengar på det nya kontot och det hade jag inte fått kortet till (nu har jag det, det kom med posten idag). Efter massa strul fick jag i alla fall ut pengar genom att gå till banken och ta ut av en människa. Inhandlade grejer till skivan på Söndag, deodorant och ansiktsrengöring. När jag sedan skulle bege mig hemmåt fick jag vänta på tunnelbanan i 8 minuter, vilket i rusningstrafik inte är möjlgt i vanliga fall *suck*, den sena tunnelbanan resulterade i att jag fick springa upp till bussen, bara det att när jag väl kom upp till den och var två meter ifrån den så åkte den, jävla busschafför alltså, bussen var halv tom och han såg att jag kom IDIOT. Dettta resulterade i sin tur att jag missade min buss ifrån Norrtälje med 5 fucking minuter. Jag fick sedan vänta i Norrtälje i 75 minuter innan mamma kom in och hämtade mig. Inte mycket har alltså gått som jag vill idag. Men när jag kom hem hade jag fått mitt nya bankomat kort samt mina nya böcker; Pilgrimsresan och Veronika bestämmer sig för att dö, vilket lyste upp min dag något!!

Kommentarer

  • Catte säger:

    Ushc gumman, låter inte som en höjdar dag. Jag hoppas att denna blir bättre! :D

    2009-04-24 | 11:09:29
    Bloggadress: http://catrinre.blogg.se/

Kommentera inlägget här: